При розбиранні та ремонті двигуна механіки рідко звертають увагу на шатуни, вважаючи, що з ними нічого трапитися не може . Однак це не так: вихід з ладу шатунів може призвести до тяжких наслідків , аж до руйнування двигуна. Отже, на що треба звернути увагу .
Знос і задири на робочій поверхні нижньої головки шатуна . Цьому причиною може бути:
-
тривала робота двигуна (великий пробіг).
-
робота двигуна з недостатнім рівнем масла в картері або малим тиском.
-
робота двигуна на неякісному і брудному маслі.
-
розрідження масла в результаті сильного перегріву або попадання в масло пального ( бензину або дизпалива ) .
-
робота двигуна з засміченим масляним фільтром .
При незначних пошкодженнях нижньої головки (незначні задири наплавлення та порушення геометрії зі зменшенням діаметру )ми можемо їх реставрувати за допомогою хонінгування.
Знос і задири робочої поверхні верхньої голівки шатуна. Можливі причини:
-
тривала робота двигуна.
-
робота двигуна з недостатнім рівнем масла в картері або малим тиском.
-
робота двигуна на неякісному і брудному маслі.
-
розрідження масла в результаті сильного перегріву або попадання в масло палива (бензину або дизпалива).
-
робота двигуна з засміченим масляним фільтром.
-
засмічення масляних каналів в тілі шатуна.
-
неправильна установка втулки верхньої головки шатуна.
-
недотримання натягу при установці поршневого пальця у верхню головку шатуна (тільки для шатунів з посадкою поршневого пальця із натягом).
Перелічені вище причини актуальні для шатунів з плаваючою посадкою поршневого пальця , тобто на ті, де у верхню головку встановлена втулка під поршневий палець. Метод її ремонту полягає в заміні втулки шатуна та розточці її під діаметр пальця.
При ремонті нижньої головки шатуна і заміні втулки верхньої голівки шатуна ми дотримуємося обов'язкового забезпечення однакової міжосьової відстані між отворами верхньої і нижньої головок на всіх шатунах.